Vi følger salgsbetingelsene anbefalt av Forbrukertilsynet som kan leses i sin helhet her.
Her er noen viktige utdrag:
Pris
Alle prisene på cottoncandy.no er i Norske kroner og inkuderer MVA. Det kommer ingenting i tillegg til det du betaler i kassen.
Betaling
Vi aksepterer betaling med kort ( og ), Vipps og PayPal . Kortet/kontoen belastes når bestillingen er betalt og bekreftet.
Du kan også få tilsendt faktura, eller bruke delbetaling. Firmaet som håndterer dette er Collector Bank AB.
Frakt og Levering
Vi sender til hele verden.
Behandlingstid av en ordre er 2 arbeidsdager for lagervarer, og opp til fire uker for bestillingsvarer. I noen enkelte tilfeller kan avvik oppstå.
Leveringstid i Norge er cirka 2-3 arbeidsdager til alle steder sør for og inkludert Trøndelag, og cirka 3-5 dager for Nordland og nordover inkludert Svalbard. cirka 14 dager for Europa. Opp til 3 uker må bergenes for resten av verden. Disse kommer i tillegg til behandlingstid.
Fraktkostnader:
- Norge: Fra Kr 39 (Frakt beregnes basert på antall produkter)
- Europa: Kr 78 – Kr 130
- Resten av verden: Kr 250
Vi bruker tjenestene til Posten/Bring . Pakkene leveres i postkassen.
Hvis pakken er for stor for postkassen, blir pakken levert til ditt nærmeste postkontor eller post i butikk. Foretrekker du at den henges på døren, legg en beskjed om det i bestillingen din.
Personopplysninger
Innsamlede personopplysninger blir kun brukt til å fullføre bestillingine dine. Vi gir/selger dem ikke videre til tredje parter med mindre du har samtykket for det selv gjennom et tilbud på våre nettsider.
Angrerett
Du har 14-dager til å benytte angrerett:
- Angrer du kjøp på tilpassede varer (metervare), refunderer vi 75% av kjøpsprisen. Dette fordi det kan være vanskelig å selge stoffstykkene igjen etter klipping.
- Angrer du kjøp på utilpassede varer, refunderer vi 100%. Varene må returneres i original emballasje, ubrukt og i original tilstand.
- Fraktkostnadene på returnerte vare bæres av kunden.
- Angreretten gjelder kun for kunder i Norge.
- For å benytte angreretten bruk returskjemaet og angi «Jeg benytter angreretten» som begrunnelse.
Reklamasjon
Er det noe feil med ordren eller bestilte varene, har du to muligheter:
- Returnere varen(e): Bruk returskjemaet.
- Be om prisavslag/kupong: Bruk kontaktsjemaet.
Kundene har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.
Klagerett
Du har rett til å klage hvis det er noe som helst som ikke møter forventingene. Bruk kontaktsjemaet og vi tar kontakt med deg i løpet av 3 arbeidsdager.